Başarılı bir içerik pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir içerik pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
? Aklında sonla başla. İçerik pazarlama stratejinizin iş hedeflerinize ulaşmanıza ve kararlar almanıza yardımcı olduğundan emin olun. Nereye gitmeyi hedeflediğiniz ve oraya nasıl ulaşmayı planladığınız konusunda net bir fikre sahip olmak iyidir. Planınızı tasarlamaya başlamadan önce kendinize ne tür sonuçlar aradığınızı sorun. Temel iş ihtiyaçlarınız nelerdir? İçeriğiniz bu ihtiyaçları karşılamanıza ne yardımcı olabilir? Bu sonuçlara ulaşmak için ne gerekiyor? Gereken zaman ve çabayı karşılayabilir misiniz? Mesajınızı iletmek için hizmetlerinize ve doğru araçlara ihtiyacı olan insanları bulabilir misiniz? İşletmenizin dikkate alınması gereken başka yönleri var mı? Bu soruları cevapladıktan sonra, stratejinizi hazırlayabilirsiniz. Aklında sonla başla. Başlamanın en iyi yolu, uzun vadeli hedeflerinizi düşünmektir. Neyi başarmak istiyorsunuz ve hedeflerinize ulaşmanın bir sonucu olarak neyi farklı yapacaksınız? İçerik pazarlama kampanyanız bu hedeflere ulaşmanıza yardımcı olacak mı? Tamamlamanız gereken temel faaliyetler nelerdir? Başarıyı ölçmenin en iyi yolu nedir? Harika bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak istiyorsanız, yanıtlamanız gereken tüm sorular bunlar. Sistematik olun. İçerik pazarlaması uzun vadeli bir taahhüttür, dolayısıyla istediğiniz sonuçları görmeniz zaman alacaktır. Bir gecede sonuç almayacaksın ve bu normal. Kendinize gerçekçi hedefler belirleyin ve onlara bağlı kalın. Stratejinizi her zaman yeniden değerlendirebileceğinizi ve gerekirse rotanızı değiştirebileceğinizi de unutmayın. Stratejinizi basit tutun. Stratejinizi karmaşık ve kafa karıştırıcı hale getirmeye çalışmak cazip gelebilir. Sonunda, sadece birçok bilgi ile bitirirsiniz. Stratejinizi olabildiğince basit tutun. Neyin kesinlikle gerekli ve neyin gereksiz olduğunu düşünün. Esaslara odaklanın. Genel bir kural olarak, makale başına yaklaşık 2-3 ana nokta yazmayı hedefleyin. Bu şekilde, sonu gelmez bir madde işareti akışıyla karşılaşmazsınız. Okuyucularınız için neyin en yararlı olacağına odaklanın. Doğru soruları sorun. İçerik pazarlama stratejinizden en iyi şekilde yararlanmak için hedef kitlenizi belirlemeniz önemlidir. Onlar kim? Ne istiyorlar ve neden? Hangi mesajları bulmalarına yardımcı olabilirsiniz? Kitleniz hakkında bir fikriniz olduğunda, içeriğinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Stratejinizi geliştirirken hedef kitlenizi aklınızda bulundurmanız da önemlidir. Amaç ile yazın. İçerik pazarlama stratejinizi tanımladıktan sonra, onu işinize fayda sağlayacak şekilde kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Kendinize sorun: 'Ne hakkında yazıyorum?', 'Bu kimin için?' ve "mesajımı iletmenin en iyi yolu nedir?" Kendinize bazı zor sorular sorun. Neyi başarmaya çalıştığınız ve bunu neden yaptığınız konusunda net olduğunuzdan emin olun. İyi bir iş yapıp yapmadığınızı ve içerik pazarlama stratejinizin etkili olup olmadığını değerlendirebileceksiniz. Aşağıdaki soruların yanıtlarını bildiğinizden emin olun: amacınız nedir? Neden önemlidir? Size nasıl yardımcı olacak?
0 comments:
Post a Comment