Otomobil lastikleri: Hangi türü seçmeliyim?
Otomobil lastikleri: Hangi türü seçmeliyim?
Hangi tip otomobil lastiği seçmeliyim? Her birinin avantajları ve dezavantajları olan dört yaygın lastik türü vardır. En yaygın olanı, 1940'larda geliştirilen ve üç parçalı bir tasarım kullanılarak yapılan çapraz katlı lastiktir. Üç ana bileşen, damak, omuz ve lastiğin gövdesidir. Boncuk, lastiği jant üzerinde yerinde tutar. Omuz, yan duvar korumasını sağlarken gövde, lastiğin yük taşıyan kısmını içerir. Eğimli lastikler genellikle pamuk veya naylon kordlarla güçlendirilmiş doğal kauçuk bileşiklerinden yapılır. Bu lastikler pürüzsüz yüzeylerde iyi performans sağlar ve oldukça dayanıklıdır. Ancak, engebeli yollarda veya engebeli kaldırımlarda çabuk aşınma eğilimi gösterirler. 1920'lerde tanıtılan radyal lastik, aracın dönmesiyle oluşan merkezkaç kuvvetlerine dayanacak şekilde tasarlandı. Radyal lastikler yekpare bir tasarıma sahiptir ve çelik halatlarla güçlendirilmiştir. Hem pürüzsüz hem de pürüzlü yüzeylerde iyi çekiş sağlarlar. İyi aşınma özelliklerine sahiptirler ve nispeten hafiftirler. Ancak omuz bileşenine sahip olmadıkları için yan duvarı koruyamazlar ve kolayca düzleşebilirler. 1970'lerde tanıtılan iç lastiksiz radyal lastik, iç lastiğin hava ile dolu olduğu iki parçalı bir tasarım kullanır. İç lastiksiz radyal lastikler, diğer radyal lastiklerle aynı performans özelliklerine sahiptir, ancak daha az bakım gerektirme avantajına sahiptirler. Son olarak, 1990'larda geliştirilen tam kuşaklı radyal lastik, yüksek hıza dayanacak ve yolcu konforunu artıracak şekilde tasarlandı. Tam kuşaklı radyal lastikler, metal teller ile birleştirilen iç astar ve karkas olmak üzere iki lastik parçadan oluşur. Bu lastik tipi, bozuk yollarda kullanılan ve hava süspansiyonlu araçlar için tavsiye edilir. Eğimli lastikler genellikle pamuk veya naylon kordlarla güçlendirilmiş doğal kauçuk bileşiklerinden yapılır. Pürüzsüz yüzeylerde iyi performans sağlarlar ve oldukça dayanıklıdırlar. Ancak, engebeli yollarda veya engebeli kaldırımlarda çabuk aşınma eğilimi gösterirler. Radyal lastikler yekpare bir tasarıma sahiptir ve çelik halatlarla güçlendirilmiştir. Hem pürüzsüz hem de pürüzlü yüzeylerde iyi çekiş sağlarlar. İyi aşınma özelliklerine sahiptirler ve nispeten hafiftirler. Ancak omuz bileşenine sahip olmadıkları için yan duvarı koruyamazlar ve kolayca düzleşebilirler. İç lastiksiz radyal lastikler, iç lastiğin hava ile dolu olduğu iki parçalı bir tasarım kullanır. Diğer radyal lastiklerle aynı performans özelliklerine sahiptirler, ancak daha az bakım gerektirme avantajına sahiptirler. Tam kuşaklı radyal lastikler, metal teller ile birleştirilen iç astar ve karkas olmak üzere iki lastik parçadan oluşur. Yüksek hıza dayanacak ve yolcu konforunu artıracak şekilde tasarlandılar.
0 comments:
Post a Comment