İlgili Başlık Buraya İletişim Becerileri: Başarılı İletişim için Gerekli Özellikler
Sosyal Medya Hesaplarımız

Friday, May 5, 2023

İletişim Becerileri: Başarılı İletişim için Gerekli Özellikler

İletişim Becerileri: Başarılı İletişim için Gerekli Özellikler

Önce düşün. Önce ne söylemeye çalıştığınızı, nasıl söyleyeceğinizi ve doğru söyleyip söylemediğinizi düşünün. İletişim becerilerinizin gelişip gelişmediğini veya kötüleştiğini kendinize sorun. Etkili iletişim kurmakta güçlük çekiyorsanız, bunun neden olduğunu düşünün ve kendinizi net bir şekilde ifade etme becerinizi geliştirmenin yollarını arayın. Dikkatli dinle. Sorular sorun ve cevapları dikkatlice dinleyin. Anlamakta güçlük çekiyorsanız, tekrar sormayı deneyin. Bazen dinleyicin seni yanlış anladı ve bu senin hatan değil. Bu, aynı fikirde olmanız gerektiği anlamına gelmez, ancak tekrar dinlemeye değer. Ayrıca, sizden farklı biriyle konuştuğunuzda, onu anladığınızı varsaymayın veya sizi anladığını varsaymayın. sözünü kesme. Konuşuyorsanız, dinleyicinizin konuşmasını bitirmesine izin verin ve sonra konuşun. Yönerge veriyorsanız, açıklıyorsanız veya bir sorunu tartışıyorsanız, gerçekten ihtiyacınız olmadıkça sözünü kesmeyin. Kibar ol. Başka biriyle sohbet ediyorsanız, nazik olun. Örneğin dinledikleri için onlara teşekkür edin ve onları tanıdığınız diğer insanlarla tanıştırın. İlgi gösterin ve alakalı sorular sorun. Lütfen ve teşekkür ederim de'. Bir şey isterken düşünceli olun ve onları aldıktan sonra teşekkür edin. Dakik ol. Geç kaldıysanız, nedenini açıklayın. Randevulara, özellikle toplantılara her zaman zamanında gelin. Konuya gel. Kısa cümleler ve açık, sade bir dil kullanın. Eğer üzgünseniz, alçak ve eşit bir tonda konuşun. Soruları doğrudan cevaplayın. Size bir soru sorulursa, doğrudan cevaplayın. Bir soru sormayın, sonra bir cevap verin. Bir şeyi anlamadıysanız, bunu kabul edin. Kendi sorularınızı cevaplayın. Çok kişisel olsalar bile kendi sorularınızı yanıtladığınızdan emin olun. Cevap veremiyorsan bunu da kabul et. İstenmeyen tavsiyeler vermekten kaçının. İstenmeden asla tavsiye vermeyin. Sorumluluğu kabul etmek. Dedikodu veya eleştiri konusu olduğunuzda, yaptıklarınızın sorumluluğunu kabul edeceğinizi söyleyin. İnsanlara sözlerinden hoşlanmadığınızı söyleyin ama kaba olmamaya dikkat edin. Yalan söyleme. Asla yalan söyleme. Yalanlar ilişkilere zarar verir. Sakin ol. Sabırlı olun ve başka biri tarafından yapılan bir yoruma öfke veya hayal kırıklığıyla tepki vermeyin. Ne demek istediğini söyle. Sade bir dil kullanın ve tam olarak anlamadığınız kelimeleri kullanmaktan kaçının. Argodan kaçının. Açık ve öz olun. Net bir anlamı olan kelimeler kullanın. Konuşma dilindeki terimlerden veya argo kullanmaktan kaçının. Doğru kelime biçimini kullanın. Jargon, kısaltmalar veya teknik dil kullanmayın. Kararlı olmak. Zayıf veya kararsız olmayın. Kararlı olun ve zeminde durun. Kredinin gerektiği yerde kredi verin. Kredinin gerektiği yerde kredi verin. Başka birine atıfta bulunurken, kimden bahsettiğinizi açıkça belirtin. "Sen" derken "biz" ya da "ben" deme. Zamanında olun. Randevulara her zaman zamanında gelin. Sorumlu olmak. Herhangi bir şikayet veya eleştiriye yanıt verin. Tartışmayın, suçlamayın veya kanunu kendi elinize almayın. Dürüst ol. Hataları kabul edin ve hatalarınız için özür dileyin. Arkadaşça davran. Gülümsemek. Sıcaklık ve dostluk gösterin. Mutlu ve arkadaş canlısı olmaya çalışın. Kendine güvenmek. Kendine inan. Kendi yeteneklerinize ve başkalarının yeteneklerine inanın. Ne istediğini söylemekten korkma. Kendiniz veya inançlarınız için ayağa kalkmaktan korkmayın. İddialı olmak. Pasif olmayın ama agresif de olmayın. Başkalarını suçlama. Başkalarını suçlamamaya veya eleştirmemeye çalışın. Geçmişten şikayet etme. Diğer insanları yaptıkları eylemler için eleştirmeyin

 

0 comments:

Post a Comment

© 2015 inşaatteknolojisi.com Telif hakkı saklıdır. Powered by Blogger.