İlgili Başlık Buraya Influencer Pazarlaması: Sosyal Medya Üzerinden İşletmelerin İletişim Stratejileri
Sosyal Medya Hesaplarımız

Saturday, May 6, 2023

Influencer Pazarlaması: Sosyal Medya Üzerinden İşletmelerin İletişim Stratejileri

Influencer Pazarlaması: Sosyal Medya Üzerinden İşletmelerin İletişim Stratejileri

Bir şirket ürün ve hizmetlerini nasıl duyurur? Sosyal medya pazarlamasının kullanımı yoluyla. Günümüzün sosyal medya kullanıcıları her zaman çevrimiçi ortamda aktiftir ve şirketlerle bağlantı kurmak ve iş ilişkisi kurmak isterler. Influencer pazarlaması, bir şirketin hedef pazardaki önemli influencerlarla ilişkiler kurarak müşterileri çekmeye çalıştığı bir reklam biçimidir. Bu durumda etkileyiciler tüketicilerdir. Influencer pazarlama aynı zamanda içerik pazarlaması olarak da adlandırılır ve yeni tüketicileri çekmenin ve mevcut müşterilerinizi markanıza sadık tutmanın etkili bir yoludur. İşin püf noktası, etkileyicilerin ürününüz veya hizmetiniz hakkında bilgi paylaşma ve yayınlama olasılığının daha yüksek olmasıdır. Bir influencer pazarlama kampanyası başlatırken akılda tutulması gereken 4 ipucu. 1) Kitlenizi tanıyın. Bir etkileyici pazarlama kampanyası yürütüyorsanız, potansiyel müşterilerinizin ne tür etkileyiciler olduğunu bulmanız gerekir. Bu kişilerin okumayı ve paylaşmayı sevdikleri gönderi türlerini belirlediğinden, ulaşmak istediğiniz kişilerin türünü bilmeniz gerekir. Ne tür insanlara ulaşmaya çalıştığınızı öğrendikten sonra içeriğinizin nasıl olması gerektiğine karar vermeniz daha kolay olacaktır. Örneğin moda blog yazarlarına ulaşmak istediğinize karar verebilir ve hedef kitlenin moda hakkında okumaktan keyif alacağı şekilde gönderiler oluşturabilirsiniz. 2) Tona karar verin. Daha önce de belirtildiği gibi, etkileyici pazarlama kampanyanızın tonu, hedeflediğiniz etkileyicilerin türüne bağlıdır. Örneğin, moda blog yazarlarına hitap etmek istiyorsanız, onların ilgi alanlarına daha uygun ve daha gündelik gönderiler oluşturmak istersiniz. Öte yandan, sporseverlerle etkileşim kurmak istiyorsanız, gönderileriniz muhtemelen daha bilgilendirici ve spor odaklı olacaktır. Influencer pazarlama stratejiniz, gönderilerinizin konusuna da bağlı olacaktır. Bir etkinliğin veya tatilin tanıtımını yapıyorsanız, genel halk için içerik oluşturma veya belirli etkileyici gruplar için içerik oluşturma arasında seçim yapabilirsiniz. 3) İçeriğinizin orijinal olduğundan emin olun. En iyi etkileyiciler, yalnızca başkalarının gönderilerini kopyalamakla kalmaz, bunun yerine kendi içeriklerini oluştururlar. Bu şekilde, gönderileriniz farklı olacak ve izleyiciler onları sizinmiş gibi tanımlayabilecektir. Diğer etkileyicilerin gönderilerini kopyalayan, ancak tamamen yeni içerik oluşturan bir etkileyiciden daha kötü bir şey yoktur. Etkileyici pazarlama kampanyanızın bir klon kampanyası gibi görünmesini istemezsiniz, çünkü bu yalnızca izleyicileri kapatır ve güvenilirliğinizi zedeler. 4) Etkileyenlerinize teşvikler verin. Influencerlarınızın mutlu olmasını ve şirketinizle çalışmaya devam etmesini istiyorsanız, sizinle çalışmaktan onlara bir şeyler kazandırmalısınız. Örneğin, onlara bedava şeyler verirseniz, bunları paylaşma olasılıkları daha yüksek olacaktır. Onlara indirimler sunarsanız, ürünlerinizi tanıtma olasılıkları daha yüksek olacaktır. Onlara maddi tazminat bile teklif edebilirsiniz, ancak bu, etkileyicilerin sizin adınıza paylaşım yapması için yeterli olmayacaktır. Etkileyenlerinize bir şeyler vermek, onları sizinle çalışmaya teşvik edecek ve içeriğinizi paylaşma olasılıkları daha yüksek olacaktır.

 

0 comments:

Post a Comment

© 2015 inşaatteknolojisi.com Telif hakkı saklıdır. Powered by Blogger.