İş hayatında insan kaynakları yönetimi
İş hayatında insan kaynakları yönetimi
Hepimiz bir şirketin hayatta kalması ortak hedefi için birlikte çalışan insanlarız. Soru şu: Nasıl geçiniyorsunuz? 1) Bu Bir İnsan Şeyidir Şirket insanlar tarafından yönetilmektedir. Prosedürleriniz ne kadar verimli olursa olsun, şirketinizde sorunlara ve hayal kırıklıklarına neden olacak kusurlar mutlaka olacaktır. Soru şu: Meslektaşlarınızla olan ilişkiniz bunların üstesinden gelmenize yardımcı olacak mı? 2) İnsanları Tıklayan Nedir? İnsanları yaptıklarını yapmaya motive eden nedir? Üç şey tarafından motive edilirler: Para, Güç ve Prestij. Buna Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi denir. Bir yöneticinin birincil endişesi, her çalışanın işinden ve şirketin hedeflerinden memnun olmasını sağlamak olmalıdır. 3) Ekibiniz Çalışıyor mu? Takımın yönetimin desteğini alması önemlidir. Bu nedenle yönetici, çalışanlarına işlerini yapma yetkisi ve özgürlüğü verildiğinden emin olmalıdır. Yöneticiler, açık talimatlar vererek ve düzenli geri bildirim almalarını sağlayarak çalışanlarını motive edebilir. Çalışanlarınıza çok fazla sorumluluk verilirse, daha fazla tatmin olurlar. 4) Yönetici Olarak Yetiştiniz mi? Çalışanları yönetmek, onlar için sorumluluk almak ve hayatlarını etkileyecek kararlar almak demektir. Bir yönetici olarak, personelinizin hissetmesi gereken güven ve saygıyı sarsmadan işin bir parçası olan sorumlulukları devredebilmelisiniz. Başarılı olmak, çatışmayla başa çıkma ve personelinizle ilişkiler kurma yeteneğinize bağlı olacaktır. 5) Yetki Verebiliyor musunuz? Emir vermeyi seven bir yöneticiyseniz, bırakmayı öğrenmeniz gerekir. Personelinize sorumluluk devretmek liderliğin hayati bir parçasıdır. Ayrıca aileniz ve arkadaşlarınızla daha fazla zaman geçirmenizi sağlayacaktır. 6) Personelimle İlişkimi Nasıl İyileştirebilirim? Bir yönetici olarak, çalışanlarınız tarafından sevilmek ve saygı görmek isteyeceksiniz. Bunu yapmanın üç yolu vardır: Dürüst Olun, Ulaşılabilir Olun ve Şeffaf Olun. 7) Çalışanlarınızı Tanıyor musunuz? Çalışanlarınızın güçlü, zayıf yönlerini ve tutumlarını biliyor musunuz? Konuşmanız gereken belirli bir kişi var mı? Çalışanlarınızı tanımak, daha bilinçli kararlar almanıza yardımcı olacaktır. 8) Çalışanlarımın Beni Sevmesini Nasıl Sağlarım? Çalışanlarınızın güvenini kazanmak için onlara karşı dürüst ve şeffaf olmalısınız. Bir sorunla uğraşırken onları karanlıkta bırakmamalısınız. Size güvenmeleri ve onları tam olarak bilgilendireceğinize güvenmeleri önemlidir. 9) İletişiminiz Net mi? İster bir talimat veriyor, ister bir politikayı açıklıyor veya bir sorunu tartışıyor olun, ne söylediğinizde net olmak çok önemlidir. Jargon kullanmaktan kaçınmak ve basit, günlük bir dil kullanmak önemlidir. 10) Ekibinizi Tanıyor musunuz? Personelinizin işini ve becerilerini hem bireysel hem de toplu olarak anlamalısınız. Yapamazsanız, onları eğitemez veya düzgün bir şekilde yönetemezsiniz. 11) Personelinizi Destekliyor Musunuz? Çalışanlarınıza ihtiyaçları olan desteği veremediğinizde onları motive etmekte zorlanacaksınız ve daha az başarılı olacaksınız. Personelinizin takdir edildiğini ve saygı duyulduğunu hissetmek isteyeceğinin farkında olun. Görüşlerine değer verildiğini bildiklerinden ve karar alma süreçlerine katılmaları için teşvik edildiklerinden emin olun. 12) Kaynaklardan En İyi Şekilde Yararlanıyor musunuz? İşinizi yapmanıza yardımcı olması için elinizdeki kaynakları kullandığınızdan emin olun. Eğitim ve kurslar sunmaya hazır olun. 13) İletişimde Kalıyor musunuz? Personelinizle iletişim halinde olmakta zorlanıyorsanız, başarılı olmanız sizin için daha zor olacaktır. Değişikliklerden haberdar olmak ve sizin için çalışan insanlarla iletişim halinde olmak önemlidir. 14) Müşterilerle İletişim Ne Durumda? Personel gibi müşteriler de insandır. Onları rahat hissettirmek ve engelleyici olmadığınızdan emin olmak önemlidir. Her konuda açık ve anlaşılır olmaya çalışın
0 comments:
Post a Comment