İş hayatında kariyer planlama
İş hayatında kariyer planlama
The Guardian'da yakın zamanda yayınlanan bir makale (9 Nisan 2015), artık üst düzey rollerde çalışan erkeklerden daha fazla kadın olduğunu söylüyor. Bu, 'son on yılda daha fazla kadının işyerine girmesine' atfedildi. Artık üst yönetimde erkeklerden daha fazla kadın var. Ancak kadınlar hala üst düzey görevlerde çalışanların yarısından azını oluşturuyor' (The Guardian 9 Nisan 2015). Üst düzey rollerde çalışan kadınların genellikle iş, aile sorumlulukları ve tam bir sosyal yaşam arasında denge kurmaları gerekir. Her birine ne kadar zaman ayrılacağı konusunda doğru bir cevap olmasa da, öncelikleri belirlemek akıllıca olacaktır. İş ve ev arasında denge bulmak mümkündür, ancak anahtar, bir dengeye doğru çalışmaktır. Aynı anda birkaç yöne çekildiğinizi görebileceğiniz için önceden plan yapmak önemlidir. Bunu başarmak için, yaptığınız iş türleri hakkında net bir anlayışa sahip olmanız yararlıdır. Örneğin, bir grup çalışanın yöneticisi olabilirsiniz; bir müfettiş, örneğin bir okulun müdürü. Bu durumda, politika ve prosedürler geliştirmek ve uygulamaktan, kaynakları yönetmekten ve personelinize destek sağlamaktan siz sorumlusunuz. Yaptığınız işin türünü anlamak, kariyeriniz ve özel yaşamınızla denge kurabilmeniz için önemlidir. Bir ekibin yöneticisi olarak rolünüzde, bireylerle yakın çalışmanız gerekecek. Bireyi, güçlü ve zayıf yönlerini ve onları neyin motive ettiğini net bir şekilde anladığınızdan emin olmalısınız. Yapabiliyorsanız, çalışanlarınıza işleriyle ilgili neyi iyi hissettiklerini ve neyi sevmediklerini sormak yararlı olacaktır. Bu bilgiyi, onlar için güçlü oldukları alanları ve yardıma ihtiyaç duyabilecekleri yerleri belirlemelerine olanak sağlayacak hedefler belirlemek için kullanabilirsiniz. Bireye belirli görevler için sorumluluk vermeye çalışırsanız, sürece daha fazla dahil olduklarını hissedecekler ve bu nedenle iyi performans göstermeleri için daha fazla motive olacaklar. Bir süpervizör olarak, stratejileri uygulamanız ve değerlendirmeniz istenebilir. Hızlı düşünebilmeniz ve ekip içinde meydana gelen sorunları fark edebilmeniz gerekecek. Çalışanlarınızın evde karşılaşabilecekleri sorunların farkında olmalı ve destek ve tavsiye sunmaya hazır olmalısınız. Son olarak, bir ekibin lideri olarak çalışırken yüksek standartlar belirleyebilmeli ve örnek olarak liderlik edebilmelisiniz. Bu genellikle zorlayıcıdır, ancak çalışanlarınızın size saygı duymasını ve liderliğinizi takip etmesini sağlayacaktır. Yaptıkları iş hakkında olumlu düşünmeleri ve kendilerini geliştirmek için ellerinden gelenin en iyisini yapmaları için onları teşvik etmelisiniz. Başarıya elverişli bir ortamda çalışabilmeniz gerekecek. Bu nedenle, şirketin ne yaptığı ve iş modelinin ne olduğu hakkında bir anlayışa sahip olmak faydalıdır. Örneğin, şirketin karşı karşıya olduğu yasal yükümlülükler ve rekabetin doğası hakkında bilgi sahibi olmanız gerekecektir. Kurumun neyi temsil ettiğini ve neye değer verdiğini bilmek de önemlidir. Kararların daha geniş işletme üzerindeki etkisini dikkate almak önemlidir. Şirketin ihtiyaç duyduğu beceri ve nitelikleri anlamanız gerekebilir. Bir pozisyon için başvuruyorsanız bu önemlidir. Soru: Bir sorunun temeline nasıl inilir? Hayatın sorunları kapımıza kadar getirme alışkanlığı vardır. Daha iyi bir hayat istediğimizi söylemek kolay ama bir sorun ortaya çıktığında ne yapacağımızı bilmek zor olabilir. Peki sorunu nasıl çözüyorsunuz? Her şeyden önce, sorunun ne olduğu konusunda net olmak önemlidir. Örneğin, yaptığınız bir hata mı? Başkasının suçu mu? Bir değişiklik yapmanız mı gerekiyor? Bunlar farklı sorular ve doğrudan çözümlere atlamamalısınız. Karşılaştığınız şey hakkında nesnel bir bakış açısına sahip olabilmeniz için sorun hakkında düşünmek her zaman yararlıdır. Bir adım geri atmak ve fazla duygusal olarak dahil olmamak önemlidir. Hissettiğiniz şey, soruna verilen doğal bir tepkidir. Aynı şekilde sen
0 comments:
Post a Comment