Kriz İletişimi: İşletmelerin Kriz Anlarında Etkili İletişim Stratejileri ve Planlama Yöntemleri
Kriz İletişimi: İşletmelerin Kriz Anlarında Etkili İletişim Stratejileri ve Planlama Yöntemleri
Bu makalede, doğal afet, teknolojik veya altyapı arızası, siyasi bir olay, suç teşkil eden bir şiddet eylemi, güvenlik ihlali veya siber saldırı ve büyük mali kriz. Tüm bu durumlarda izlenmesi gereken belirli iletişim stratejileri ve yöntemleri vardır. Çoğu krizin, her durumda otomatik olarak uygulayabileceğiniz bir veya iki yöntem yerine, farklı iletişim stratejilerinin bir karışımını gerektirdiğini göreceğiz. Bir krizde, kuruluşun temel işlevlerini sürdürmesi önemlidir, ancak aynı zamanda mesajını mevcut duruma uyacak şekilde uyarlamalıdır. Özellikle saldırıya uğruyorsanız, gönderdiğiniz mesajların nasıl alınacağını düşünmek önemlidir. Mesajınızı kimin, nasıl, nerede ve ne zaman alacağını ve buna nasıl tepki vereceklerini de düşünmek gerekir. Eylemlerinizin halk üzerinde ne gibi bir etkisinin olabileceğini ve liderleri, itibarı ve markası da dahil olmak üzere halkın kuruluşu nasıl göreceğini düşünmeye değer. Bunun, bu konuda karar veren kişiler olan kuruluşun paydaşları üzerinde nasıl bir etkisinin olacağını düşünmek çok önemlidir. Son olarak, kafa karışıklığı veya çatışma yaratmaktan kaçınmak ve ittifaklar ve ortaklıklar kurmak için sektördeki diğer işletmelerin ne yapacağını düşünmek önemlidir. 1. En uygun iletişim kanalını seçin Mesajlarınızı yayınlayacağınız kanalları seçerken kendinize bir takım sorular sormalısınız: Krizin doğası nedir? İletişim kurmak için ne tür bilgilere ihtiyacınız var? İhtiyacınız olan herkese ulaşabilecek misiniz yoksa belirli bir gruba mı odaklanmanız gerekecek? Aynı mesajı aynı kişilere tekrar tekrar mı yayınlıyorsunuz yoksa mesajı yeni koşullara uyarlamanız mı gerekecek? Hedef kitle bir veya birkaç kuruluştan mı oluşuyor? Radyodan televizyona, gazetelerden sosyal medyaya kadar çok çeşitli medya kanalları kullanımınıza sunulacaktır. Hangi kanalların hangi kitleler için uygun ve erişilebilir olacağı, karşı karşıya olduğunuz krizin türüne bağlıdır. 2. Doğru ortamı seçin Şimdi, mesajınızı iletmek için hangi tür medyayı kullanacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bu yüz yüze, telefon, e-posta, sosyal medya veya basın olabilir. Seçim, bir dizi faktöre bağlı olacaktır, örneğin: • Seyircinin ihtiyaçları nelerdir? • Hedef kitlenin beklentileri nelerdir? • Onlara nasıl ulaşıyorsunuz? • Kaynaklarınız neler? • Zaman çerçevesi nedir? • Bağlam nedir (etrafınızda olup bitenler)? 3. Mesajınızı planlayın Mesajınızı düşünmeye başladığınızda, kime, ne zaman ulaşmak istediğinizi ve onlara hangi bilgileri iletmek istediğinizi düşünmeniz gerekir. Mesajınızı seçerken aşağıdakileri göz önünde bulundurun: • Kim alacak? • Kime yönelik olacak? • Mesajın tonu nedir? • İletişimin amaçları nelerdir? • Bu şekilde iletişim kurmanın riskleri nelerdir? • Bir süre sınırı var mı? • Nasıl teslim edilecek? • Mesajın içeriği nedir? 4. En iyi zaman ve yeri seçin Mesajınızı kolayca anlaşılabilmesi için ileteceğiniz zaman ve yeri seçin. 5. Mesajınızın içeriğini düşünün Dinleyicilerinize ne ileteceğiniz, krizin doğasına bağlı olacaktır. Aşağıdaki faktörleri dikkate almak önemlidir: • İletişim kurmamanın riskleri nelerdir? • Yanlış bir karar vermenin sonuçları nelerdir? • Sorumluluklarınız neler? • Kiminle konuşacaksınız? 6. Açık, özlü ve spesifik olun Söylediklerinizde net, özlü ve spesifik olun. Unutmayın, herkesin neyin iletildiğini anlaması önemlidir. 7. Yalnızca basında çıkan haberlere güvenmeyin Haberlerin güvenilir ve raporun iyi olup olmadığını kontrol etmek önemlidir.
0 comments:
Post a Comment