Medya ve Gıda: Gıda Endüstrisi ve Medyanın Birlikte Etkisi ve Değişimleri
Medya ve Gıda: Gıda Endüstrisi ve Medyanın Birlikte Etkisi ve Değişimleri
Medya, yeme alışkanlıklarımızı etkilemede kilit bir rol oynuyor, hepimiz medyanın obezite ve diyabet salgını gibi belirli gıda maddelerini nasıl haber yaptığını gördük. Reklamcılıkla ilgili hükümet düzenlemelerindeki son değişiklikler, medyanın kendi haberciliği için daha az para harcamasına neden oldu ve bu nedenle medya, para kazanmanın başka yollarına yöneldi. Pek çok gıda ürünü bize televizyon ve radyo reklamları aracılığıyla pazarlanıyor ama bu ne anlama geliyor? Bu, sadece bize ürünü satmak değil, aynı zamanda ürünü görmemizi de sağlamak istedikleri anlamına geliyor. Bu reklamlara çok küçük yaşlarda maruz kalan çocuklarımızın hayatında büyük bir yer tuttuğunu göz önünde bulundurmamız gerekir. Çocukların aile üyeleri ve arkadaşlardan çok medyadaki reklamlardan etkilenme olasılığı daha yüksektir. Çocuklar, ebeveynlerinin yemelerine izin vermediği ve pazarlamaya daha duyarlı olan yiyeceklere maruz kalabilir. Reklam endüstrisi son zamanlarda ünlüleri ve spor yıldızlarını ürünlerini tanıtmak için kullanmaya başladı. Bu, izleyicilerin ve dinleyicilerin ürünü gerçekten satın almadan önce ürün hakkında bir fikir edinmelerini sağlamak içindir. Bunun yapılmasının nedeni, ürünlerin sadece halka satılmamasını ve halkın gözünün önünde olmasını sağlamaktır. Bu ünlülerden ve spor yıldızlarından bazılarına daha yakından bakacak olursak, gıda endüstrisinde yoğun bir şekilde yer aldıklarını görürüz. Örneğin, birçok spor yıldızının fast food restoranlarıyla ilişkisi var. Sık sık restoranları ziyaret eder ve onlardan yiyecek alırlar. Birçok ünlünün de gıda sektörüyle ilişkisi var. Onayladıkları gıda şirketleri onlara bedava yemek verdi ve hatta bedava tatil teklif etti. Aslında ünlülerin birçoğunun gıda endüstrisi ile ilişkisi var ve birçoğu da bu endüstri tarafından istihdam ediliyor. Bunu ve medya ve gıda endüstrisi hakkında söylenenleri düşünmemiz gerekiyor. Ne tür bir mesaj gönderiliyor ve bize ne anlatmaya çalışıyorlar? Medya ve gıda endüstrisi hakkında söylenebilecek çok şey var ama asıl dikkate almamız gereken şey, bunun arkasındaki insanların ellerinden geldiğince çok para kazanmaya çalıştıkları. Bize yardım etmekle ille de ilgilenmiyorlar. Para kazanmak ve bunu yapmak istiyorlar.
0 comments:
Post a Comment