Medya ve Toplumsal Cinsiyet: Stereotipler ve Önyargılar
Medya ve Toplumsal Cinsiyet: Stereotipler ve Önyargılar
Gençler arasında yapılan bir anket, kadın ve erkeklerin toplumdaki rolleri ve bu klişelerin adil olup olmadığı hakkında ortak inançları ortaya koyuyor. Medyada kadın ve erkek eşit muamele görüyor mu? Medyada toplumsal cinsiyet kalıp yargıları var mı? Medya ve Cinsiyet raporu, 2013'ten beri her yıl yayınlanan Medyada Eşitlik ve Çeşitlilik Eğilimleri bölümünün bir parçasıdır. Rapor, 2013'ten beri Ulusal İstatistik Ofisi'nin (ONS) desteğiyle Ipsos MORI tarafından yürütülmektedir. , 12-19 yaş arası gençlerin katılımıyla. Bu yıl, Birleşik Krallık'ta toplam 13.000 gençle anket yapıldı. Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen anket, gençlerin medyadaki toplumsal cinsiyet eşitliği ve ayrımcılığa ilişkin tutumlarını, inançlarını ve deneyimlerini anlamak için tasarlandı. Rapor, medya, eğitim, spor, siyaset ve işyeri dahil olmak üzere bir dizi alanda toplumsal cinsiyet kalıp yargılarına bakıyor. Ayrıca, gençlerin kendileri ve diğer gençler hakkında ne düşündüklerine, medyada ne kadar eşitlik tasvir edildiğine ve gençlerin medyadaki toplumsal cinsiyet kalıp yargılarına ilişkin görüşlerine bakar. Bu yılki raporda ayrıca medyada erkekler ve kadınlar hakkında “olumlu” ve “olumsuz” klişelerin olup olmadığı sorusu da ele alındı. Bu soruya yaklaşmanın çeşitli yolları vardır. Bir yol, klişelerin doğru olup olmadığını sormaktır, o zaman medyadaki erkeklere veya kadınlara karşı bir önyargıyı temsil ederler. Başka bir yol da, klişeler doğru olsa bile adil olup olmadıklarını sormaktır - örneğin, medya ve genel olarak toplum tarafından erkeklere ve kadınlara nasıl davranıldığını doğru bir şekilde yansıtıp yansıtmadıkları. Bu yıl iki soruyu da sorduk. Bunun nedeni, iki sorunun yanıtlarının her zaman aynı olmamasıydı. Medya erkeklere veya kadınlara karşı bir önyargı sergiliyorsa, bu onlar hakkında olumsuz bir klişedir ve medyanın erkekler ve kadınlar hakkında birçok olumlu klişenin yaratılmasından da sorumlu olduğunu belirtmekte fayda var. Bu nedenle, bazı durumlarda, medyada erkekler veya kadınlar hakkında olumsuz bir klişe adil değildir. Bununla birlikte, medya erkeklere ve kadınlara karşı bir önyargı gösterse bile, haksız olan ve doğru olan olumsuz bir klişe arasında bir fark vardır. Medyada yer alan ve bu yılki raporda temsil edilen kadın ve erkeklerle ilgili bazı klişeler olumsuzdur, ancak bu ille de haksız değildir. Bu, erkeklerin kadınlardan daha saldırgan ve şiddetli olma ihtimalinin daha yüksek olduğu fikrini içerir. Gençler arasında bu klişenin haksız olduğuna dair yaygın bir inanç var, ancak bu, gençler büyüdükçe genç erkeklerin çoğunluğunun fiziksel olarak genç kadınlardan daha şiddetli olduğu gerçeğini yansıtıyor. Bunun nedeni, genç erkeklerin büyük çoğunluğunun futbol, ragbi ve boks gibi rekabet unsuru içeren sporlarla uğraşması ve bu da belirli bir tür saldırganlığın gelişmesine yol açmasıdır. Ancak gençler, kadınların aile içi şiddet mağduru olma ihtimalinin daha yüksek olduğuna da inanıyor. Bu görüş, kadınların büyük çoğunluğunun yaşamları boyunca aile içi şiddete maruz kaldığı gerçeğindeki bazı gerçekleri yansıtmaktadır. Ancak, bunun Birleşik Krallık nüfusunun çok küçük bir oranı olduğunu akılda tutmak önemlidir. Sonuç olarak, medyada çoğu zaman kadın ve erkek adil bir şekilde tasvir edilmektedir. Bu, gençlerin çoğunluğu için medyanın tarafsız olarak tasvir edilmesi gerçeğine yansımıştır. Medya ayrıca, erkekler ve kadınlar hakkında olumlu klişelerin teşvik edilmesi de dahil olmak üzere birçok yönden toplum üzerinde olumlu bir etkiye sahip olarak tasvir edilmektedir. Gençler genellikle kendilerini geçmişin toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını yıkan bir nesil olarak görüyorlar. Medyanın bu değişikliği teşvik etmeye yardımcı olduğunu düşünüyorlar. Bununla birlikte, medyanın tarafsız olarak algılanmasının bazı istisnaları vardır. Örneğin, erkeklerin ve kadınların olumlu ya da olumsuz görüşlerini yansıtıp yansıtmadıkları her zaman net değildir. Bu, özellikle en son haberlere ve siyasete odaklanan haber programları ve güncel olaylar programları için geçerlidir. Gençlerin medya hakkındaki görüşlerinin farklı olduğunu bulduk ve bu, medyanın taraflı olduğunu düşünen gençlerin sayısının artmasına yansıdı.
0 comments:
Post a Comment