Podcast Pazarlaması: İşletmelerin Podcast İçerikleri İle Pazarlama ve İletişim Stratejileri Planlama ve Uygulama Yöntemleri
Podcast Pazarlaması: İşletmelerin Podcast İçerikleri İle Pazarlama ve İletişim Stratejileri Planlama ve Uygulama Yöntemleri
Podcast pazarlamasında, kitleleri hedefleyen ve markanızı ve çevrimiçi itibarınızı oluşturan bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak için podcast'lerin (yalnızca sesli içerik) avantajlarından yararlanabilirsiniz. Podcasting yeni bir şey değil – 2000'lerin başından beri var – ama artık ana akım izleyicilere her zamankinden daha geniş bir ölçekte ulaşıyor. Yakın tarihli bir ankete göre, bir milyardan fazla insan podcast dinliyor ve NPR tarafından yapılan bir araştırma, 2017'de insanların 3 milyar saatlik sesli içerik dinlediğini ortaya çıkardı. Podcasting, işinizi tanıtmanın ve potansiyel müşterileri çekmenin mükemmel bir yoludur. Anahtar, hedef kitlenizi bulmak ve mesajınızın onlara ulaştığından emin olmak için bir strateji geliştirmektir. Bu yazıda, podcast pazarlamanın faydalarını ve işletmeniz için başarılı bir podcast içerik pazarlama stratejisinin nasıl uygulanacağını tartışacağız. Podcast Nedir? Öncelikle, podcasting tam olarak nedir? Podcast, web'de dinlenebilen veya akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarda indirilebilen, yalnızca sesli bir içeriktir. Bir podcast, tipik olarak 5 ila 40 dakika uzunluğunda olan, epizodik bir kayıtlı ses programları dizisidir. Çoğu durumda, bir podcast haftalık veya aylık olarak yayınlanan 1 ila 4 bölümden oluşur. Bir podcast tipik olarak, asıl bölümün konusuyla ilgili olabilecek veya olmayabilecek belirli bir temayı takip eder. Podcast'ler genellikle bir kişi veya podcast yayıncıları adı verilen bir grup kişi tarafından yazılır, barındırılır ve üretilir. Podcast'ler içeriği üretir ve genellikle bölümleri kendileri kaydeder. Bir yayın ortamı olan radyonun aksine, podcast'ler internetten indirilir. Her yerden ve her zaman erişilebilirler. İlk podcast Ağustos 1994'te yayınlandı ve adı "The Audio Home Companion" idi. Fikir, Bill Cosby ve Johnny Carson gibi ünlülerle röportaj yapmaktı. 1996 yılına gelindiğinde, podcast'lerin sayısı artmaya başladı ve sonunda ana akım haline geldi. Artık iTunes, Spotify ve Stitcher dahil çevrimiçi olarak kullanılabilen binlerce podcast kanalı var. İşletmeler Neden Podcast Kullanmalı? Podcast'ler yüksek kaliteli olası satışlar oluşturabilir. Podcast'ler aracılığıyla hedef pazarınıza ulaşmak kolaydır. İşletmelerin pazarlama çabalarında podcast'leri kullanmayı düşünmelerinin iki ana nedeni vardır. 1. Hedef Kitlelere Ulaşın Podcast'ler, sosyal medya, e-postalar ve kısa mesajlar gibi geleneksel dijital içerik biçimlerinden çok daha yüksek bir erişime sahiptir. Bunun nedeni, podcast'lerin erişilebilir olması ve her yerde duyulabilmesidir. Basılı veya çevrimiçi reklamların aksine, podcast'lere her zaman, her yerden erişilebilir. Birinin içeriğinizi dinlemesini beklemenize gerek yok. 2. Daha Fazla Trafik Alın Podcast'ler, web sitelerine ve sosyal medya kanallarına yüksek kaliteli trafik çeker. Podcast'lerle, reklama çok fazla para harcamadan mesajınızı geniş bir kitleye ulaştırabilirsiniz. Markanızı oluşturmak için podcast'iniz sosyal medya ve diğer web siteleri aracılığıyla paylaşılabilir, bu da trafiğinizi artıracaktır. Satan Bir Blog Gönderisi Nasıl Oluşturulur Blog yazmanın para kazanmanın harika bir yolu olabileceği bir sır değil. Ancak, bir blog ile para kazanmaya nasıl başlayabilirsiniz? İnsanların yaptığı en büyük hatalardan biri blogları üzerinden ürünlerini satmaya çalışmaktır. Başarılı bir blogun anahtarı, hedef kitlenizle alakalı yazılar yazmaktır. İyi bir blog yazısı yaklaşık yüzde 90 içerik ve yüzde 10 satıştır. Blogunuzda başarılı olacaksanız, ne yaptığınızı anlamanız önemlidir. Yazmaya başlamadan önce hedef kitlenizi tanımanız gerekir. Şehirde mi yaşıyorlar? Yerel bir mağazadan mı alışveriş yapmayı tercih ediyorlar yoksa internetten mi satın almayı tercih ediyorlar? Bu bilgiyi öğrendikten sonra, onu okumak istemelerini sağlayacak bir blog yazısı yazabileceksiniz. Başarılı bir blog oluşturmanın ilk adımı, blogunuzun görüntüleneceği bir açılış sayfası oluşturmaktır. Bu, blogunuza bir bağlantı içeren basit bir sayfa olacaktır. İçeriği kısa, tatlı ve doğrudan tutmak istiyorsunuz. sahip olmaya gerek yok
0 comments:
Post a Comment