İş hayatında verimlilik artırıcı yöntemler
İş hayatında verimlilik artırıcı yöntemler
Gününüzü yapmamayı tercih ettiğiniz şeyleri yaparak geçirdiğinizi fark ederseniz, gerçekten yapmanız gerekenden daha fazla iş yapıyor olabilirsiniz. İşte zamanınızı etkili bir şekilde yönetmenize ve onu verimli bir şekilde kullanmanıza yardımcı olabilecek bazı basit stratejiler. 1. Görevlerinizi Önceliklendirin Verimliliğinizi artırmanın en basit yollarından biri, gününüzü planlamaktır. Neyi yapmanız gerektiğini ve ne zaman yapmanız gerektiğini bilerek, başka şeylerle dikkatinizin dağılmasıyla zaman kaybetme olasılığınız azalır. Farklı görevler için zaman blokları ayırın ve bu zamanların her birinin önemli bir görev için olduğundan emin olun. Bu düzenlemeyi yaptığınızda, gününüzü planlayabilecek ve daha fazlasını yapabileceksiniz. 2. Neye İhtiyacınız Olduğunu Bilin Odaklanmanın en etkili yolu, neye ihtiyacınız olduğunu bilmektir. Bir göreve başlamadan önce, ihtiyacınız olan her şeye sahip olup olmadığınızı kendinize sorun. Örneğin, bir rapor yazıyorsanız, yazmak için ihtiyacınız olan her şeye sahip olduğunuzdan emin olmalısınız. Bir pazarlama planı oluşturuyorsanız, neye ihtiyacınız olduğuna dair bir fikriniz olmalıdır. 3. Küçük Şeylerle Başlayın Küçük şeylerle başlayın ve ilerleyin. Güne büyük bir proje üzerinde çalışarak başlarsanız, dikkatinizin kolayca dağıldığını ve zaman kaybettiğinizi fark edebilirsiniz. Bunun yerine, yaklaşan bir toplantıya hazırlanmak gibi daha küçük bir görevin üstesinden gelmek için biraz zaman ayırın. Bu, odaklanmanıza ve her şeyin üstünde kalmanıza yardımcı olabilir. 4. Yemek Zamanlarını Planlayın Yemek zamanları bazı insanlar için stresli olabilir, ancak ne zaman yemek yiyeceğinizi biliyorsanız, gününüzü planlayabilirsiniz. Yemek saatlerinizi belirli aralıklarla ayarlamanız size yardımcı olacaktır. Örneğin, normalde günde üç kez yemek yiyorsanız, sabah 10, akşam 12 ve akşam 3'te yemeyi deneyin. Bu, gün boyunca odaklanmanıza ve yolda kalmanıza yardımcı olabilir. 5. Yaratıcı Olun Odaklanmanıza yardımcı olacak farklı araçlar kullanın. Örneğin, bir web sitesi tasarlıyorsanız, ilgili adımları yazabilir ve bir kontrol listesi oluşturabilirsiniz. Öğrenciyseniz, günlük bir zaman çizelgesi oluşturabilirsiniz. Ayrıca, bazı kişilerin farklı yöntemler kullanmakta daha iyi olduğunu da görebilirsiniz. Örneğin, yazmakta tasarlamaktan daha iyi olabilirsiniz ve bir kontrol listesi kullanırsanız daha fazla odaklanabileceğinizi görebilirsiniz. 6. Kendinizi Ödüllendirin Başladığınız işi bitirirseniz iyi bir iş çıkardığınızı hissedebilirsiniz. Ancak, görevinizi tamamlamazsanız da hüsrana uğramış hissedebilirsiniz. Bundan kaçınmak için, bir görevi tamamladığınız için kendinizi ödüllendirebilirsiniz. Örneğin, beş sayfalık bir rapor yazar ve ardından yürüyüşe çıkarsanız, dikkatinizin başka şeyler tarafından dağılması ve ivmenizi kaybetme olasılığınız azalır. 7. Teknolojiyi Kullanın Teknoloji, zamanınızı yönetmek ve her şeyden haberdar olmak için harika bir araç olabilir. Örneğin, büyük bir etkinlik planlıyorsanız, harekete geçmenizi hatırlatmak için hatırlatıcılar ayarlayabilirsiniz. Rapor yazacaksanız, bilgisayarınızı belirli zamanlarda size e-posta gönderecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Odaklanmanıza yardımcı olması için teknolojiyi de kullanabilirsiniz. Örneğin, bir sonraki göreve geçmek için beş dakikanız olduğunda size hatırlatması için bir zamanlayıcı kullanabilirsiniz. 8. Şimdi Yapın Pek çok insan için dikkatin dağılması kolay olabilir. Bunu yaptığınızda, gününüzü yetişmeye çalışmakla geçirme olasılığınız daha yüksektir. Bunun yerine, hemen konuya gelin. Örneğin, bir toplantınız varsa, mümkün olan en kısa sürede başlayın ve ne söylemeniz gerektiğini düşünmemeye çalışın. Sonunda toplantının gerçek içeriğinden çok söylemek istediklerinize odaklandığınızı fark edebilirsiniz. 9. Dışarıdan Yardım Alın Bazı insanlar için tek başına çalışmak bir seçenek değildir. Bir görevi tamamlayamayacağınızı fark ederseniz,
0 comments:
Post a Comment