İlgili Başlık Buraya Medya ve Spor: Spor Endüstrisi ve Medyanın Birlikte Etkisi ve Değişimleri
Sosyal Medya Hesaplarımız

Saturday, May 6, 2023

Medya ve Spor: Spor Endüstrisi ve Medyanın Birlikte Etkisi ve Değişimleri

Medya ve Spor: Spor Endüstrisi ve Medyanın Birlikte Etkisi ve Değişimleri

Hindistan'da. Giriş Hindistan, nüfus bakımından dünyanın en genç ülkeleri arasındadır. Ülkenin demografik temettüsü, ekonomisinin önümüzdeki yıllarda sağlıklı bir hızda büyümeye devam edeceği anlamına geliyor. Bu, Hindistan'daki medya ve spor endüstrilerinde önemli değişikliklere yol açtı. Bu makale, bu değişiklikleri vurgulamakta ve bu alanda gelecekteki araştırmalar için yönler önermektedir. Hint toplumunda medyanın artan öneminin iki ana nedeni vardır. Birincisi, bir ekonomi olarak Hindistan dünyaya açıldı, yani artık ülkede birçok yabancı işletme var. Sonuç olarak, diğer kültürlerdeki insanlarla iletişim kurma arzusunun yanı sıra dünyanın geri kalanı hakkında bilgiye ihtiyaç vardır. İkincisi, Hindistan'ın hızla büyüyen ekonomisi, harcanabilir gelire sahip artan sayıda insan olduğu anlamına gelir. Medya pazarı böylece önemli ölçüde büyüdü. Hindistan'da medya endüstrisinin son otuz yılda hızlı büyümesi, mevcut medya kuruluşlarının sayısında buna karşılık gelen bir artış anlamına geldi. Medya kuruluşlarının çoğalması, ülkedeki artan okuryazarlık düzeyinin yanı sıra televizyon ve cep telefonlarına sahip olan artan sayıda haneden kaynaklanmaktadır (bkz. Şekil 1). Şekil 1: Hindistan'da TV Setleri, Cep Telefonları ve Diğer Elektrikli Ürünlere Sahip Hanelerdeki Eğilimler, 2001–2015. Kaynak: Yazarın Uluslararası Telekomünikasyon Birliği verilerinin analizi, 2015. Hindistan'da geniş bir kırsal nüfus var. Ülkede yaklaşık 900 milyon kırsal kesim vatandaşı var. Bununla birlikte, Hindistan medya pazarına kentsel alanlar hakimdir. Satış noktası sayısındaki artışın yanı sıra üretilen içeriklerin kalitesi de arttı. Artık haberlere, güncel olaylara ve eğlence programlarına daha fazla talep var. Sonuç olarak, artan miktarda reklam var. Ayrıca, daha yerelleştirilmiş haberlere doğru bir geçiş olmuştur. Bu, haber öğelerinin ve güncel olaylar programlarının artık daha çok ulusal meselelere ve belirli bir eyalet veya bölgenin insanlarını etkileyen meselelere odaklandığı anlamına geliyor. Bununla birlikte, haberlere büyük bir ilgi olmasına ve haberlerin bulunabilirliğindeki artışa rağmen, haberlerin genel kalitesinde bir düşüş olmuştur. Bu, birkaç nedenden kaynaklanmaktadır. Örneğin, bir habercilik yöntemi olarak sansasyonellik ve dedikodunun kullanımında bir artış olmuştur. Aynı zamanda, gazetecilerin sayısı azaldı, bu da daha az derinlemesine haberciliğe yol açıyor. Sonuç olarak, medya kapsamı daha yüzeysel hale geldi. Pazarın taleplerini karşılamak için medya daha ticari stratejiler benimsemiştir. Bu, medya sahipliğinin az sayıda şirketin elinde yoğunlaşmasına neden oldu. Medya kuruluşlarının sayısının artması, pazardaki rekabetin de artmasına neden olmuştur. Sonuç olarak, medya kuruluşları artık daha fazla içeriği, daha hızlı ve daha ucuza üretme baskısı altındadır. Ayrıca birbirleriyle rekabet edebilmek için daha zengin, daha çeşitli bir ürün yelpazesi sunma baskısı altındadırlar. Bu durum bağımsız ve kaliteli gazete ve dergi sayısının azalmasına neden olmuştur. Sonuç olarak gazeteler, okuyucuları kısa öyküler ve benzeri diğer tekniklerle çekmek için tasarlanmış içerik olan daha fazla 'tıklama tuzağı' sağlamaya giderek daha fazla başvurdu. Hindistan canlı ve çeşitli bir spor endüstrisine sahiptir. Hindistan'ın sporda dünya sahnesindeki konumu, çok sayıda yüksek profilli etkinlikle sonuçlandı. Örneğin, ülke Olimpiyat Oyunlarına ve İngiliz Milletler Topluluğu Oyunlarına ev sahipliği yapmaktadır. Aynı zamanda birçok yerli müsabakaya da ev sahipliği yapmaktadır. Bu, ülkeye spor diyarı olarak bir ün kazandırdı ve ülkenin spor etkinlikleri önemli bir takipçi kazandı. Hint spor endüstrisi son birkaç on yılda hızla gelişti ve bunun sonucunda dünyanın en büyüklerinden biri haline geldi. Bunun en önemli nedeni, ülkedeki büyük genç nüfustur. Hindistan'ın genç nüfusunun 800 milyon olduğu tahmin ediliyor. Bu, Çin'in nüfusunun neredeyse iki katı. Sonuç olarak, nüfusun büyük bir kısmı 18-35 yaş grubundaki kişilerden oluşmaktadır.

 

0 comments:

Post a Comment

© 2015 inşaatteknolojisi.com Telif hakkı saklıdır. Powered by Blogger.